Veelgestelde vragen

  1. 1. HOE KAN IK BETALEN BIJ JUWELO?

    Bij Juwelo kunt u betalen met iDEAL, Paypal, creditcard en bankoverschrijving. Uw bestelling wordt normaalgesproken binnen 24 uur nadat u uw bestelbevestiging ontvangen heeft verzonden. Als u via bankoverschrijving betaalt, wordt de bestelling verzonden zodra het bedrag van de betaling bij Juwelo is binnengekomen.

  2. 2. BETAAL IK VERZENDKOSTEN?

    Besteld u tijdens onze openingstijden: van acht uur ’s ochtends tot twee uur ’s nachts, betaald u bij Juwelo slechts een maal per dag de verzendkosten, ongeacht hoe vaak u die dag besteld. 

  3. Let op. Verschillende bestellingen worden in afzonderlijke pakketten verstuurd. Wij zorgen er echter voor dat u, zoals hierboven uitgelegd, een maal per dag verzendkosten betaald.

  4. 3. WELKE MATEN HEBBEN DE SIERADEN VAN JUWELO?

    Juwelo biedt ringen aan van ringmaat 15 tot ringmaat 22. De meestvoorkomende ringmaat voor vrouwen is ringmaat 17 en voor mannen ringmaat 20. Als u niet weet wat uw ringmaat is, kunt u de ringmaat opmeten via de ringmaatmeter van Juwelo, die u in een PDF document kunt uitprinten.

  5. 4. PAST JUWELO RINGEN IN RINGMAAT AAN?

    Ringen in de webshop passen wij vanaf €99 gratis voor u in ringmaat aan indien mogelijk. Het enige wat u hoeft te doen is na ontvangst van de bestelbevestiging een antwoord per mail (klantenservice@juwelo.nl) te sturen met daarin de gewenste ringmaat. Indien u een ring aangepast wilt hebben dat onder de €99 ligt, stuur ons dan een mail. Wij kijken dan vervolgens met u naar de mogelijkheden.

    Over het algemeen kunnen we de meeste ringen goed aanpassen. Dit is alleen wel afhankelijk van het model van de ring, het edelmetaal en de edelsteen die de ring bevat. Een ringmaatvergroting is vaak mogelijk tot 2 ringmaten een ringmaatverkleining maximaal tot 1,5 maat.

  6. 5. HOE KAN IK EEN SIERAAD VERWIJDEREN UIT MIJN WINKELMANDJE?

    U kunt een sieraad eenvoudig uit uw winkelmandje verwijderen. Hieronder hebben we de 3 stappen op een rijtje gezet:

    1. Klik op “uw winkelmandje” dat te zien is rechtsbovenaan de website
    2. Klik op “winkelmandje”
    3. Klik tot slot op “verwijder artikel” deze tekst in rechts naast de afbeelding van het sieraad te zien
  7. 6. HOE KAN IK EEN KORTINGSCODE INVOEREN OP DE WEBSITE VAN JUWELO?

    Optie1: Zodra u op “bestellen” geklikt heeft verschijnt aan de rechterkant de optie “kortingscode”. Klik op activeren , voer de kortingscode in en klik nogmaals op “activeren” dat naast de kortingscode te zien is. U heeft nu de kortingscode toegevoegd.

    Optie 2: Klik op “uw winkelmandje” dat rechtsboven aan de website te zien is. Klik vervolgens op “winkelmandje”, voer de kortingscode in en klik nogmaals op “activeren” dat naast de kortingscode te zien is. U heeft nu de kortingscode toegevoegd.

  8. 7. VERKOOPT JUWELO ALLEEN SIERADEN MET ECHTE EDELSTENEN?

    Ja, Juwelo verkoopt alleen echte edelstenen sieraden met een echtheidscertificaat. Bij elk sieraad ontvangt u een certificaat van echtheid. Met dit certificaat garanderen wij de echtheid van uw handgemaakte sieraad, de herkomst van de edelstenen, het edelmetaal en details als slijpvorm en karaatgewicht.

  9. 8. WAAR KOMEN DE EDELSTENEN SIERADEN VANDAAN?

    Juwelo koopt alleen edelstenen in die worden gedolven in ethisische mijnen, dit zijn goede mijnen waar gewerkt wordt volgens de ICA richtlijnen.

    De edelstenen sieraden worden ontworpen in onze edelstenenfabriek in Thailand. Deze edelsteenfabriek behoort tot de modernsten ter wereld. Hier werken circa 500 medewerkers met allen hun eigen specialiteit zoals: edelstenenselectie, slijpen, ontwerpen en fotograferen. De fabriek beschikt zelfs over een eigen kinderopvang.

    De sieraden worden vervolgens verstuurd naar Berlijn waar het magazijn van Juwelo gevestigd is. Zodra een artikel in de webshop is gekocht, wordt het pakket met het sieraad ingepakt en vervolgens verstuurd naar u als klant.

    Als u meer wilt weten over Juwelo, lees dan meer op de pagina “over Juwelo”.

  10. 9. HOE KAN IK EEN SIERAAD RETOURNEREN?

    U kunt uw sieraad kostenloos tot 14 dagen na ontvangst retourneren bij Juwelo. Als u een bestelling via de webshop gedaan heeft, hoeft u zich alleen in te loggen op Juwelo.nl. Vervolgens kunt u klikken op “mijn account” en “retouren”. Hier kunt u uw retourlabel aanmaken. Als u een artikel via de live aanbiedingen besteld heeft en wilt retourneren, dan kunt u ons een mailtje sturen naar klantenservice@juwelo.nl. Wij versturen u vervolgens een retourlabel per mail toe.

    Aanvullende vragen over het correct terugsturen van uw pakket vindt u op de pagina “verzendingen en retouren

  11. 10. ZIJN DE SIERADEN VAN JUWELO NIKKELVRIJ?

    Alle sieraden van Juwelo, in goud en zilver, zijn nikkelvrij.

  12. 11. ZIJN DE ZILVERSIERADEN VAN JUWELO GERODINEERD?

    Ja, alle zilversieraden van Juwelo zijn gerodineerd behalve sieraden met marcasiet.

  13. 12. WELKE GARANTIE BIEDT JUWELO?

    Op alle sieraden van Juwelo is de wettelijke garantie van toepassing. U ontvangt bij elk sieraad van Juwelo een certificaat van echtheid. Het certificaat van echtheid garandeert de echtheid van de edelstenen en edelmetaal van het sieraad. Verder vermeld het certificaat de details van uw sieraad zoals type edelsteen, herkomst van de edelstenen, karaat gewicht enzovoort. De garantie op uw sieraad vervalt, zodra een andere juwelier een ringmaataanpassing of reparatie uitvoert.

  14. 13. HOE KAN IK EEN SUGGESTIE OF KLACHT STUREN?

    Heeft u een suggestie of een klacht, laat het ons weten. Wij helpen u graag verder.
    Hier vindt u meer informatie over het indienen van een suggestie of klacht.

Naar boven

Gegevensbescherming

Om Juwelo optimaal te kunnen tonen en te verbeteren , maken we gebruik van cookies. Door op de knop "Accepteren" te klikken, kunt u akkoord gaan met het gebruik van cookies, afwijzen het gebruik van cookies of beslissen welk type cookies u wilt accepteren. Voor meer informatie over cookies, zie ons privacybeleid.

Accepteer
Bewerken
Trustpilot
Adrian Marton nu live